E-mail fogadási hiba

  • Sziasztok,


    frissítés után az alábbi hibát küldte az I-MSCP:


    ---
    Subject: i-MSCP Exception Mail Writer - Exception raised


    Dear admin,


    An exception with the following message has been thrown in file
    /var/www/imscp/gui/library/iMSCP/Initializer.php (Line: 354):


    =================================================================


    Unable to establish the connection to the database. SQL returned:
    SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory


    Query was:


    =================================================================


    Debug backtrace:
    ---------------


    File: /var/www/imscp/gui/library/iMSCP/Initializer.php (Line: 138)
    Method: iMSCP_Initializer::_initializeDatabase()
    File: /var/www/imscp/gui/library/iMSCP/Initializer.php (Line: 95)
    Method: iMSCP_Initializer::_processAll()
    File: /var/www/imscp/gui/library/environment.php (Line: 231)
    Method: iMSCP_Initializer::run()
    File: /var/www/imscp/gui/library/imscp-lib.php (Line: 148)
    Function: require_once()
    File: /var/www/imscp/gui/public/index.php (Line: 38)
    Function: require()


    Additional information:
    ----------------------


    Http User Agent: Pingdom.com_bot_version_1.4_(http://www.pingdom.com)
    Request Uri: /
    Remote Addr: xx.xxx.xx
    Server Addr: xx.xxx.xx


    ____________________________________________________________
    i-MSCP Exception Mail Writer


    Note: If an exception of same type is thrown again, you will not
    receive this mail before an expiration time that is currently fixed at
    6 hour(s).
    ---


    Ennek van összefüggése, hogy nem kaptam meg az e-maileket, vagy ez más hiba?


    Rendszerem:
    Debain 6


    i-MSCP 1.1.2
    Build: 20140227
    Codename: Eagle


    Üdv.


    KALMI

  • Azt tudom elképzelni, hogy az i-MSCP frissítése közben megpróbálta scannelni a szervereden futó valamelyik weboldalt a Pingdom (Website Monitoring) robotprogramja, azonban hibára futott, mert nem futott még az SQL.

  • Köszönöm!


    Elfogadom megoldásnak, de alapvetően az e-mail fogadási hibám rejtélyére nem derült fény. Frissítés után újra indítottam a servert és azóta minden mail sikeresen megérkezik. Továbbá az emilített hibát sem kapom meg.


    Köszönöm még egyszer a segítségedet!

  • A frissítés alatt küldött leveleket nem kapod meg, mert a mail szolgáltatás is leáll.


    Emailfogadási hibákat alapvetően két nagy csoportba soroljuk:

    • négyszázas (4xx)
    • ötszázas (5xx)

    Mindegyiken belül van sokféle. A 4xx-as hiba (templary failure átmeneti hibát jelent, azaz a küldő fél egy bizonyos idő után próbálja újraküldeni a levelet. 5xx-as hiba (permanent failure) esetén azonnal eldobásra kerül a levél.


    Frissítés alatt nem tudnak kapcsolódni a szerveredhez, ez az esetek 99%-ban 4xx-as hibát generál, azaz pár perc/óra múlva újra megpróbál a küldő fél SMTP szervere csatlakozni. Általában 3-5 napig áll fenn ez az eset (queue time-tól függ) és csak utána dobják el a leveleket végleg. Azaz várható, hogy a mail szolgáltatás újraindulásával megkapod később a frissítés alatt küldött leveleket.


    Annyi lehet még, hogy megérkeztek a leveleket, de a i-MSCP-n belül volt valami, ami 5xx-as hibát generált és lokálisan lettek eldobva a leveleket, de ez kiolvasható a /var/log/mail.log fájlból.